מוכנים לכל תרחיש: "צה"ל מיקם את כל חטיבת הקומנדו בגבול לבנון"

קובי פינקלר No Comments on מוכנים לכל תרחיש: "צה"ל מיקם את כל חטיבת הקומנדו בגבול לבנון"

בצה"ל הוחלט על גיוס מילואים חלקי לאור ההתפתחויות בצפון | חיל האוויר ואמ"ן גייסו מילואים באופן חלקי | כוננות גבוהה בחיל האוויר ובחיל הים | ההגנה האווירית פרוסה באופן מלא בגבול | בשעה 20:00 ימסור ראש הממשלה והרמטכ"ל הצהרה משותפת | חיזבאללה עדיין לא הגיב, הערכה היא שהארגון לא יילך לעימות

ההכנות בצפון היום צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מתכוננים: צה"ל החליט היום (שלישי) על תגבור כוחות בגזרת הצפון, הצבא מגייס באופו חלקי חיילי מילואים,  כמו כן, צה"ל מעבה את הכוחות על גבול לבנון עם כל חטיבת הקומנדו לצד תגבורי חי"ר, תותחנים ושריון נוספים. בנוסף מתוגברים מטוסי חיל האוויר וספינות חיל הים. ההערכה בצבא שהמבצע יערך ימים רבים ולכך נערכים. הערכה היא כי בחיזבאללה לא ירצו כרגע ללכת לעימות מול צה"ל. כוחות ההגנה האוויריים פרוסים באופן מלא בכל גזרת הגבול לתת מענה במידת הצורך. מקלטים נפתחו בצפון.

.

צה"ל פרסם מסר ברור למחבלי חיזבאללה וחיילי צבא לבנון ולפיו מי שיתקרב למנהרות הטרור שנחפרו יסכן את חייו. בחשבון הטוויטר של סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, הוא הזהיר מהתקרבות לתוואי המנהרות שנחפרו אל שטח ישראל: "חייכם בסכנה, ראו הוזהרתם".

mvk cdcuk

בישראל לוקחים את מבצע חשיפת המנהרות ההתקפיות של חיזבאללה בתוך שטח ישראל, ככלי הסברתי לעולם. ההוכחה שחיזבאללה עושה בלבנון כבתוך שלו ולמעשה שולט בשטח, ומפר את ריבונות ישראל תוך הפרה בוטה של החלטת האו"ם, דבר המעמיד בסכנה את תושבי לבנון. כוח האו"ם יוניפי"ל המוצב במקום אינו מסוגל לבצע את עבודותו כראוי.

.

בשאלת ליחס העיתוי של המבצע, התייחס לכך דובר צה"ל ואמר: "הרצון לשמור על סודיות מוחלטת של המבצע לחיסול מנהרות חיזבאללה, בא מהרצון להפתיע את הארגון, לכן העיתוי נשמר בסוד ונבחר מראש. התקופה עצמה נבחרה לפני הרבה זמן. זה לא מבצע שמאשרים כלאחר יד, הדרג המדיני אכן הכיר את המבצע לפני ההסלמה בדרום".

.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי על מבצע "מגן צפוני": "‏פעולות מבצעיות כמו מבצע "מגן צפוני" צריכות לקבל גיבוי מקיר לקיר במערכת הפוליטית. הקדמת תרופה למכה היא הדרך הנכונה לפעול נגד איום המנהרות. כדאי לכל הציניקנים להפסיק לנסות לגמד את חשיבות הפעולה. ובהצלחה גדולה לחיילנו הפועלים לנטרול המנהרות."

מנהרת הטרור של חיזבאללה שנחשפה היום:

צילום: פלאש 90


0 תגובות